Maksimum efektywności w rozsądnej cenie - tak można podsumować Roubaix Sport, maszynę zaprojektowaną do długich treningów z dala od siedzib ludzkich.
Lekka rama została zbudowana z włókna węglowego FACT 9r. Jeżeli chodzi o sztywność, wykracza daleko poza standardy w branży, a jej geometria, w porównaniu do zeszłorocznej wersji SL4, pozwala na szybszą i bardziej efektywną jazdę. Dzięki zaawansowanej inżynierii i szczypcie magii udało nam się zachować perfekcyjne czucie, dopasowanie oraz pozycję jazdy, które użytkownicy SL4 wychwalali pod niebiosa, oraz zagwarantować je w każdym rozmiarze ramy za sprawą technologii Rider-First Engineered™.
No dobra, pewnie i tak chcesz przede wszystkim usłyszeć coś o przedniej amortyzacji. Nazwaliśmy ją Future Shock, i w skrócie oznacza tłok w główce ramy, dający 20 mm skoku. Technologia została opracowana we współpracy z McLaren Applied Technologies, a efekt końcowy to niewiarygodna wręcz poprawa efektywności, głównie za sprawą ugięcia w pionie. Nie zagłębiając się zbytnio w fizykę powiemy tylko, że skoncentrowanie się na ugięciu w pionie zamiast na pracy widelca pozwoliło nam za jednym zamachem poprawić parametry płynności, prędkości i wygody. Przetestowaliśmy Roubaix wraz z kilkoma konkurencyjnymi modelami pod kątem efektywności toczenia i... no cóż - wynik testów nas nie zaskoczył.
Roubaix Sport otrzymał wysokiej klasy osprzęt, jak 11-biegowa mechaniczna przerzutka Shimano 105, bezproblemowe mechaniczne hamulce tarczowe Tektro Spyre i koła Axis Sport, na które założyliśmy opony Turbo Pro 28 mm.
- Roubaix jest sobą w dużym stopniu dzięki designowi Rider-First Engineered™, który zapewnia tę samą legendarną płynność i reaktywność w każdym rozmiarze ramy. Rama została zbudowana z lekkiego, wysokiej jakości karbonu FACT 9r, dającego sztywność przy zachowaniu niskiej masy, a w połączeniu z całkowicie nowym, zintegrowanym z kokpitem "zawieszeniem" Future Shock jest gwarancją komfortu i pełnej kontroli.
- Widelec Roubaix Disc wykonany z włókna węglowego FACT gwarantuje maksimum siły, sztywności i reaktywności, a oś przelotowa tylko podkreśla wszystkie powyższe cechy.
- Shimano 105 zapewnia niezawodną, szybką i precyzyjną zmianę przełożenia. System słynie z wytrzymałości, a w niesprzyjających warunkach staje na rzęsach, by... zaraz, zaraz - czy przerzutki mają rzęsy?
Specyfikacja:
RamaSpecialized FACT 9r carbon, Endurance Geometry, Rider-First Engineered™, 12x142mm thru-axle, Future Shock suspension, 20mm of travel, flat disc mounts
Widelec Specialized FACT carbon, 12x100mm thru-axle
Przednie koło Axis Sport Disc
Tylne koło Axis Sport Disc
Dętki 700x20/28mm, 40mm Presta valve
Przednia opona Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x28mm
Tylna opona Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x28mm
Mechanizm korbowy Praxis Alba 2D
Przednia przerzutka Shimano 105 Ez, braze-on
Tylna przerzutka Shimano 105, 11-speed
Kaseta Shimano 105, 11-speed, 11-32t
Łańcuch KMC X11EL, 11-speed w/ Missing Link™
Przedni hamulec Tektro Spyre, flat mount, mechanical disc
Tylny hamulec Tektro Spyre, flat mount, mechanical disc
Kierownica Specialized Comp Hover Bar, 6061 alloy, 70x125mm w/ Di2 hole
Owijka S-Wrap w/ Sticky gel
Mostek Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
Siodło Body Geometry Toupé Sport, steel rails, 143mm
Sztyca Specialized Comp carbon, single bolt
Pedały Nylon, 105x78x28mm, loose balls w/ reflectors
Strona WWW producenta:
specialized.comDane kontaktowe producenta:
Specialized, 15130 Concord Circle, 95037 Morgan Hill California, Stany Zjednoczone, telefon: (408) 779-6229Dane kontaktowe importera/pełnomocnika:
Specialized Poland, Ponczowa 14a, Warszawa, Polska, e-mail: infopl@specialized.com, telefon: 48 22 310 12 75