WSPORNIK A - HEAD (DO STERÓW BEZ GWINTÓW)
Wspornik typu „a-head“ mocuje się do rury sterowej widelca i zabezpiecza za pomocą 2 śrub
imbusowych. Wysokość wspornika i kierownicy ustala się za pomocą podkładek dystansowych
wkładanych między wspornik a komplet steru, ewentualnie wymianą na wspornik o innym kącie
nachylenia. Wspornikiem a - head reguluje się i likwiduje luzy łożysk sterowych.
Aby wyregulować stery typu a-head, należy odkręcić 2 śruby imbusowe zabezpieczające na obejmie
wspornika. Dokręceniem lub poluzowaniem śruby górnej (w rurze sterowej widelca) usunąć luz na
łożyskach steru tak, żeby widelec obracał się lekko, ale żeby nie miał wyczuwalnych luzów. Zawsze
jako pierwszą trzeba dokręcać śrubę rury sterowej kompletu steru. Następnie ustawić właściwe
położenie wspornika i zabezpieczyć go dokręceniem 2 śrub imbusowych na obejmie.
WSPORNIK Z KLINEM (DO STERÓW GWINTOWANYCH)
Ten typ wspornika jest montowany w rurze sterowej widelca i zabezpieczany długą śrubą zakończoną
nakrętką w kształcie klina. Chcąc ustawić wysokość i położenie wspornika, należy odkręcić lekko
śrubę zabezpieczającą i obracając wspornikiem ustawić go we właściwym położeniu. Jeśli nie uda
się poluzować wspornika, po odkręceniu śruby trzeba go uderzyć z góry gumowym młotkiem. Po
ustawieniu we właściwym położeniu dokręcić śrubę zabezpieczającą.