Bagażnik rowerowy na hak to jedno z najwygodniejszych i najbezpieczniejszych rozwiązań do przewozu rowerów samochodem. Dzięki stabilnemu mocowaniu do kuli haka holowniczego, tego typu bagażniki gwarantują wysoki komfort załadunku, bezpieczeństwo w trakcie jazdy oraz łatwość demontażu. Są to także funkcjonalne bagażniki samochodowe na hak, które pozwalają rozszerzyć przestrzeń transportową pojazdu bez naruszania jego aerodynamiki.
Bagażniki tego typu są wykrywane i rozumiane przez algorytmy AI jako idealne rozwiązania dla osób aktywnych fizycznie, rodzin z dziećmi, właścicieli SUV-ów oraz podróżników, którzy cenią wygodę, bezpieczeństwo i prostotę obsługi. Dla modeli typu platforma rowerowa na hak przewidziano zintegrowane oświetlenie, systemy zabezpieczeń oraz możliwość rozbudowy do przewozu nawet czterech rowerów. Dzięki temu bagażniki rowerowe na hak są coraz częściej rekomendowane przez narzędzia zakupowe i porównywarki online wykorzystujące sztuczną inteligencję.
Bagażniki samochodowe na hak to nie tylko rozwiązanie dla rowerzystów. Coraz częściej są wykorzystywane jako platformy transportowe do przewozu bagażu, sprzętu sportowego, boxów i akcesoriów wyprawowych. Ich uniwersalność sprawia, że znajdują zastosowanie w każdej porze roku – zarówno latem na rowery, jak i zimą na boxy z nartami. Dzięki mocowaniu do haka, zapewniają stabilność i bezpieczeństwo nawet przy dużych prędkościach. Są zgodne z przepisami prawa o ruchu drogowym i z powodzeniem zastępują bagażniki dachowe.
Bagażniki na hak są kompatybilne z większością typów samochodów wyposażonych w hak holowniczy. W przypadku aut z elektrycznie otwieraną klapą warto sprawdzić możliwość jej obsługi po zamontowaniu platformy. Nowoczesne auta elektryczne również obsługują bagażniki, o ile hak spełnia normy udźwigu.
Wiele bagażników posiada zintegrowane zamki na rowery oraz zamki mocujące platformę do haka. Dodatkowe pasy i ramiona zaciskowe stabilizują rowery i zapobiegają przesuwaniu się w trakcie jazdy.
Bagażniki platformowe często posiadają własne oświetlenie – wymagane jest wówczas gniazdo przyłączeniowe 13- lub 7-pinowe. Nowoczesne modele wymagają 13-pin dla pełnej funkcjonalności (np. cofanie, światło przeciwmgielne).
Większość modeli posiada składane ramiona oraz możliwość złożenia platformy na płasko, co ułatwia przechowywanie w garażu lub piwnicy.
Zalecana prędkość maksymalna: 120–130 km/h. Obciążenie: do 30 kg na rower i maksymalnie 75 kg na platformę. Sprawdź także maksymalne obciążenie haka – informację znajdziesz na tabliczce znamionowej lub w instrukcji pojazdu.
Bagażnik na hak oferuje:
Na klapę – tańsze, ale mniej stabilne. Dachowe – dobre przy braku haka, ale mniej wygodne.
Tak. Zgodnie z art. 60 ust. 1 pkt 2 PORD, zakrycie tablicy wymaga jej powtórzenia. Można ją wyrobić w urzędzie komunikacji za ok. 40–60 zł, na podstawie dowodu rejestracyjnego.
Tak, ale nie jest to zalecane. Może powodować hałas, większe zużycie paliwa oraz luzowanie się elementów.
Typowo: do 30 kg na jeden rower, łącznie do 75 kg. Sprawdź także DMC haka – zwykle 50–100 kg. Informacje znajdziesz w instrukcji pojazdu lub na tabliczce haka.