» Wspornik kierownicy

Wspornik kierownicy

WSPORNIK A - HEAD (DO STERÓW BEZ GWINTÓW)
Wspornik  typu  „a-head“  mocuje  się  do  rury  sterowej  widelca  i  zabezpiecza  za  pomocą  2  śrub
imbusowych.  Wysokość  wspornika  i  kierownicy  ustala  się  za  pomocą  podkładek  dystansowych
wkładanych między wspornik a komplet steru, ewentualnie wymianą na wspornik o innym kącie
nachylenia. Wspornikiem a - head reguluje się i likwiduje luzy łożysk sterowych.
Aby wyregulować stery typu a-head, należy odkręcić 2 śruby imbusowe zabezpieczające na obejmie
wspornika. Dokręceniem lub poluzowaniem śruby górnej (w rurze sterowej widelca) usunąć luz na
łożyskach steru tak, żeby widelec obracał się lekko, ale żeby nie miał wyczuwalnych luzów. Zawsze
jako pierwszą trzeba dokręcać śrubę rury sterowej kompletu steru. Następnie ustawić właściwe
położenie wspornika i zabezpieczyć go dokręceniem 2 śrub imbusowych na obejmie.

WSPORNIK Z KLINEM (DO STERÓW GWINTOWANYCH)
Ten typ wspornika jest montowany w rurze sterowej widelca i zabezpieczany długą śrubą zakończoną
nakrętką  w  kształcie  klina.  Chcąc  ustawić  wysokość  i  położenie  wspornika,  należy  odkręcić  lekko
śrubę zabezpieczającą i obracając wspornikiem ustawić go we właściwym położeniu. Jeśli nie uda
się poluzować wspornika, po odkręceniu śruby trzeba go uderzyć z góry gumowym młotkiem. Po
ustawieniu we właściwym położeniu dokręcić śrubę zabezpieczającą.
Przejdź do strony głównej
Wszystkie prawa zastrzeżone - GreenBike 2017