» Koła

Koła

Regulacja: Dobrze nasmarowane i skręcone piasty pozwolojq na pokonanie tysięcy kilometrów, bez potrzeby wymiany łożysk w kołach. Również dobrze wycentrowane koło powinno długo służyć bez potrzeby podciągania szprych. Aby jednak dokonać tych regulacji, potrzeba nieco doświadczenia i specjalistycznych narzędzi.

Transport: Aby zdjąć koła do transportu (w przypadku hamulców tarczowych nie trzeba żadnych dodatkowych czynności) i poluzować zacisk lub nakrętki osi piast, które mocują koło do widelca albo ramy. Następnie koło wysuwamy z haków. Po zdjęciu kół, na czas transportu, między klocki hamulców tarczowych należy włożyć specjalny dystansownik lub kawałek drewienka. Po założeniu kół z powrotem należy mocno (25-35 Nm.) dokręcić śruby na osi lub zacisnąć zaciski. Zacisk powinien być dociskany z trudem, tak żeby w pozycji zablokowanej wtłoczył się w haki widelca.

Wymiana dętki: Wymiany dętki dokonuje się po spuszczeniu powietrza poprzez podważenie brzegu opony z jednej strony specjalną plastikową łyżką. Kolejną łyżką podważa się krawędź opony kilka centymetrów dalej. Trzecia łyżko pozwala wyjąć brzeg opony poza obręcz na całej długości. Po wymianie dętki należy maksymalnie wyciągnąć wentyl poprzez otwór w obręczy i lekko napompować dętkę. Osadzamy oponę z powrotem w obręczy i pompujemy dętkę do pożądanego ciśnienia. Niektóre koła skonstruowane są na tzw. szerokiej osi. Zdjęcie jej z widelca amortyzowanego może wymagać nieco doświadczenia.

W rowerach z hamulcami obręczowymi, obręcze należy utrzymywać w szczególnej czystości i kontrolować ich zużycie.
Przejdź do strony głównej
Wszystkie prawa zastrzeżone - GreenBike 2017